11 Januari

Nu är jag hemma igen efter ännu en dag hos hästarna :)
Men idag har jag bara ridit Calypzo.
Igår va jag även ut med galningen Torlane.
Hon fick värsta damprycket på vägen hem, reste sig på bakbenen och gjorde världens hopp, så jag sa typ heldå till marken och flög säkert 2 dm över sadeln. 
Trodde att jag skulle landa på backen, men hästen råkade vara under mig så jag landade åter igen i sadeln som tur va, annars hade jag fått gå hem :P
Jag kan tänka mig att hennes "lilla" skutt såg kul ut om man hade stått breve, men det va mindre kul att sitta på henne...
Fick stört ont i ryggen :/
Travhästar säger jag bara...

Jag höll även på lite med Baronen idag :)
Han va lite smått grinig på mig till en början, men när han väl började lyssna så gick jag en vända med honom, och då va jag inte alls lika farlig längre... 
Han va typ rädd för allting han såg :P
Kändes ganska ironiskt, en ett årig hingst, ska visa sig störst och bäst, men när man kommer till nått främmande ställe så blir dom väldigt små och ynkliga ^^

Just nu sitter jag och värmer mig med en kopp te och lite cheescake... jätte värmande, jag vet :P
Ska  kolla på lite smallville tror jag :D
Och tänka på min sötnos :*




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar