Tankar och drömmar om döden

Varför kommer alla dessa bilder fram...
Idag när det blåste och jag skulle cykla till hästarna så såg jag framför mig hur det kom plåtar farandes mot mig och träd som föll över mig.
När jag är i stallet på morgonen kan jag se hur det kommer någon bakom mig och slår ner mig eller nått.
Jag kan se mig själv bli skjuten... eller även se personer som jag älskar bli skadade eller skjutna mitt framför mig...
Det är ganska ofta jag även har sånna drömmar på natten...
En gång drömde jag att jag blev jagad, jag sprang högre och högre upp på nått hustak- Tillslut kom jag inte längre och han som jagade mig ville döda mig... Så jag hoppade.
Jag bara låg där och kom ingenstans...

Vad betyder detta...
Varför kommer dessa bilder upp framför ögonen på mig mitt på ljusa dan?
Skulle vara kul att veta...
Man blir nästan orolig vissa gånger.

Jag hamnade även i sömnparalys en gång när jag sov i soffan mitt på dan.
Jag hörde någon komma upp för trappan... 
Jag låg där och fick panik för att jag inte kunde röra på mig.
Men så lyckades jag somna om, men så hände det samma igen.
Jag tänkte att jag skulle sätta igång musiken så jag inte skulle höra, men det gick ju inte...

För er som inte vet va sömnparalys är, så hamnar man i nån slags sömnförlamning.
man vaknar för tidigt, så hjärnan är fortfarande i drömmvärlden.
Alla eller några av dina muskler i kroppen är fortfarande "avstängda", din kropp sover alltså fortfarande och du får värkliga drömmar.
Det är ingenting farligt, men det är väldigt lätt att få panik. 
Man kan både se och höra saker.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar